آموزش زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 0

روش های آموزش زبان به کودکان
هنگامی که یک کودک متولد می شود بعضی ازوالدین قبل از آموزش هر مهارت دیگری به فرزند خود شروع به آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دوم دیگری به او می نمایند.بسیاری از پدر و مادرها قبل از آنکه کودک به درستی بتواند با زبان مادری خود تکلم کند آموزش زبان انگلیسی را آغاز می کنند.بسیاری از آنها از سن مناسب کودک برای آموختن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آگاهی ندارند.حتی برخی از پدر و مادرها هرکدام جداگانه با یک زبان خاص با فرزند خود صحبت می کنند.اما اینکه سن مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودک چه سنی است.فراگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی چه کمکی به رشد سایر مهارتهای کودک می کند و در نهایت آموزش زبان به کودکان چه محاسن و چه معایبی دارد موضوعاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
برای شروع آموزش زبان به کودکان باید به این نکته توجه داشت که فرزند شما باید به زبان مادری خود تسلط کامل داشته باشد.زمانی که کودک شما نمی تواند بعضی از حروف را به درستی تلفظ کند یا حتی در برخی کلمات حروف را به جای هم تلفظ می کند برای آموزش زبان انگلیسی آماده نیست.به طور کلی زبان مادری پایه ی محکمی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم محسوب می شود.کودکی که در آموختن زبان مادری مشکل داشته باشد نمی تواند در آموزش زبان انگلیسی موفق عمل کند.وقتی در سن نامناسب به آموزش زبان انگلیسی به کودک بپردازیم عملا آموزش زبان اول او را هم با مشکل مواجه خواهیم ساخت و از طرفی با دیرآموزی زبان دوم روبه رو خواهیم شد.

آموزش زبان انگلیسی
سن مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودک چه سنی است؟
کودک شما هرچه زودتر با زبان انگلیسی آشنایی پیدا کند احتمال اینکه مهارتهای فراگیری زبان دوم را کسب کند بیشتر است.تحقیقات سن زبان آموزی را تا قبل از ۷ تا ۸ سال می داند.اگر کودک شما در این سنین شروع به آموزش زبان انگلیسی کند مهارت بیشتری در تکلم و لهجه مناسب خواهد داشت.هرچه سن فرزند شما بیشتر شود مثلا تا حدود ده سالگی به بعد احتمال آنکه کودک بتواند کاملا مشابه انگلیسی زبانان تکلم کند کمتر می شود.
همچنین تحقیقات نشان می دهند کودکانی که علاوه بر زبان مادری خود به زبان دیگری مانند زبان انگلیسی تکلم می کنند خلاقیت فکری بیشتری در هنگام حل مشکلات دارند.
در صورتی که شرایط آموزش زبان دوم فراهم باشد فرزند شما می تواند علاوه بر زبان مادری به زبان های دیگری مانند زبان انگلیسی نیز کاملا مسلط شود.

آموزش زبان انگلیسی باعث می شود فرزند شما بهتر بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.همچنین سبب می شود در انجام تکالیف مدرسه بهتر عمل کند و در کل در سایر فعالیت ها به صورت موفق ظاهر شود.
آموزش زبان به کودکان باعث می شود آنها به درک بهتری از فرهنگ کشور خود و همینطور فرهنگ زبانی که به آن تسلط می یابند برسند.همچنین در آینده کسانی که از کودکی تحت آموزش زبان انگلیسی قرار گرفته اند فرصت های شغلی بهتری در سطوح بین المللی خواهند داشت.

آموزش زبان
مطالعات نشان می دهند آموزش زبان انگلیسی یا به طور کلی آموزش زبان دوم وکسب مهارت و تسلط بر زبان های دیگر باعث می شود افراد کمتر دچار آلزایمر شوند.این افراد در کارهایشان دقیق تر عمل می کنند و برای یادگیری زبان دیگر هم به توانایی بیشتری می رسند.شما با آموزش زبان به کودکتان عملا توانایی و کارایی مغز او را افزایش می دهید.تحقیقات نشان می دهند کودکانی که تحت آموزش زبان دوم قرار گرفته اند در هنگام مشکلات با خلاقیت بیشتری آن را حل کنند.

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان
به طور کلی از سه روش پایه ای و اساسی برای آموزش زبان به کودکان استفاده می شود.با توجه به سن کودک و دیدگاه والدین یکی از این سه روش آموزش زبان به کار گرفته می شود.کودک در بعضی از روش ها سرعت بیشتری در یادگیری زبان دارد و در برخی دیگر آزادی عمل و انتخاب بیشتری دارد.
در یک روش شما می توانید کودک خود را در محیطی قرار دهید که با زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که مد نظر دارید مکالمه می کنند.مانند مهدهای کودک دو زبانه که در آنها مربیان علاوه بر آنکه به آموزش زبان انگلیسی می پردازند با همین زبان با کودک صحبت می کنند و این کار باعث می شود کودک شما به اصطلاح در زبان انگلیسی یا زبان دوم غرق شود.به این روش غرقه سازی می گویند.در این روش آموزش زبان به گونه ای است که کودک علاوه بر آموزش زبان انگلیسی سایر دروس خود را هم به همین زبان آموزش می بیند.کودکانی که به این صورت تحت آموزش زبان قرار می گیرند از لحاظ یادگیری لهجه و تلفظ بسیار بهتر عمل می کنند.

زبان انگلیسی
در روش دیگر آموزش زبان انگلیسی مانند سایر مواد درسی از پایه ی ابتدایی شروع می شود.در ایران آموزش زبان انگلیسی از مقطع راهنمایی آغاز می شود.کودکانی که به این روش زبان انگلیسی را فرا میگیرند اندکی کمتر از روش قبلی موفق هستند.در این روش زبان انگلیسی به عنوان یک موضوع جدید به کودک معرفی می شود و فرزند شما در طول هفته سه تا پنج جلسه تحت آموزش زبان قرار می گیرد.آموزش زبان انگلیسی در دوران ابتدایی که کودکان اشتیاق بیشتری برای یادگیری دارند باعث می شود یادگیری آنها سریع تر شود.در این روش هرچقدر زمان بیشتری صرف آموزش زبان شود و کودک شما پشتکار بیشتری نشان دهد احتمال اینکه بتواند به خوبی زبان مادری زبان دوم را تکلم کند بیشتر است.
روش سوم آموزش زبان به کودکان روش اکتشاف نامیده شده است.این روش معمولا زمانی استفاده می شود که سن کودک شما کمی بالاتر می رود.در این روش کودک شما با فرهنگ زبانی که می خواهد به عنوان زبان دوم یاد بگیرد آشنا می شود.در واقع این شیوه بیشتر از آنکه آموزش زبان باشد به نوعی باعث تقویت شناخت فرزند شما می شود.پس از مراحل اولیه ساختارهای زبان به کودک آموزش داده می شود.اما نباید توقع داشته باشید کودکتان به خوبی دو روش قبلی به زبان دوم مسلط شود.این روش بیشتر مناسب والدینی می باشد که معتقدند نباید کودک را برای آموزش زبان تحت فشار قرار داد.اما این روش پیش زمینه مناسبی برای آموزش زبان در سالهای بعدی را به کودک شما ایجاد می کند.چرا که فرزند شما با شناخت فرهنگ آن زبان تحت آموزش قرار گرفته است.

 

شیوه های مختلف آموزش کونگ فو

 0

ساختار بدنی هر انسانی با موارد متعدد متفاوت بوده و برخی افراد جسم قوی دارند یا برعکس نقاط ضعف داشته و عوامل مختلفی باعث آسیب دیدگی های بدنی شده . یکی از دلایل آسیب های جسمی کف پای صاف و بلند بودن یا کوتاه بودن قد و پرانتزی شکل بودن زانوها بوده و یک دلیل اصلی بد آماده کردن بدن برای ورزش بوده. برخی از مواردی که در پیشگیری و درمان محل آسیب دیده در حین آموزش کونگ فو بوده در زیر به آن ها اشاره شده:

درمان آسیب های حین آموزش کونگ فو
استراحت مناسب
اگر حین آموزش کونگ فو آسیب بدنی برای ورزشکار بوجود آمد باید فعالیت را متوقف و استراحت کرد تا بخش آسیب دیده ترمیم شده و با فعالیت مجدد دچار مشکل بیشتری نشود و قدرت بدنی را تضعیف نکند . چون حرکت و فعالیت بعد از آسیب دیدگی منجر به افزایش خون ریزی و تورم را افزایش داده مثلا در کوفتگی و منقبض شدن عضلات با راه رفتن خونریزی را زیادتر کرده .
برای اینکه عضو آسیب دیده حتی در حین استراحت جابجا نشود باید اتل گرفته شده تا مانع حرکت شود و کامل ثابت باشد.

آموزش کونگ فو

بکار بردن یخ در کاهش عضو آسیب دیده:
در حین آموزش کونگ فو که با کوفتگی بیشترین درصد آسیب را دارد و اگر با خونریزی و درد و تورم همراه بود از کمپرس یخ استفاده میشود تا گرفتگی عضلات را کاهش دهد و تورم را به حداقل برساند.
یک کیسه استفاده میشود که مقداری یخ خورد شده درون آن ریخته میشود و یک پارچه تمیز رون محل قرار داده و سپس کمپرس را گذاشته.
اگر یخ موجود نبود از آب سرد نیز میتوان برای کاهش آن استفاده شود .
طول مدت استفاده از کمپرس یخ با توجه به نوع آسیب دیدگی فرق کرده و تا ۲۰ دقیقه زمان در طی یک تا دو ساعت از شروع آسیب ادامه یاید و تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بطور متداول تا تورم کاهش یابد.

پیشگیری از محل آسیب دیده با فشار
اگر محل آسیب دیده با باند محکم بسته شود از میزان خونریزی آن می کاهد و تورم را کمتر کرده که به این عمل بانداژ گویند و بعد از کمپرس یخ یا قبل از آن می توان انجام داد .
جنس بانداژها می تواند از پارچه های کشی و کتانی باشد.
بانداژ کردن نباید باعث درد شود و همینطور خونریزی را وقفه بخشد.

بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده
اگر در حین آموزش کونگ فو عضو آسیب پیدا کند با بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده از خونریزی آن کاسته و جریان خون کمتر شده

کارهایی که باعث آسیب دیدگی بیشتر شده:
اگر عضو آسیب دیده را گرم کرده و از وسایل گرمایی استفاده شود.
اگر عضو آسیب دیده را ماساژ داده.
فعالیت مجدد و حرکت مجدد عضو آسیب دیده
استفاده از داروهای غیر استاندارد

آموزش کونگ فو

روش گذاشتن کمپرس یخ:
اگر عضو در حین آموزش کونگ فو آسیب دیده باید در ۲۴ ساعت اول کمپرس یخ روی آن گذاشته شود . به این صورت که در یک کیسه پلاستیکی یخ خرد شده ریخته و با یک پارچه روی پوست قرارداده و آنرا روی عضو قرار داده که باید فاصله زمانی آن ۲ ساعت انجام شود.

کمپرس گرم:
بعد از اینکه ۲۴ ساعت اتمام یافت میتوان هنوز کمپرس یخ استفاده شود و بنابه تشخیص پزشک از گرم کردن استفاده شود. یا میتوان آب داغ درون کیسه قرار داد و هر ۱۵ دقیقه یکبار این کار را ادامه داد و هر دوساعت وقفه داد ولی هیچوقت از کمپرس گرم در ۲۴ ساعت اول استفاده نکنید چون باعث افزایش تورم و خونریزی شده و آموزش کونگ فو را با وقفه زمانی بیشتری مواجه میکند.

کمپرس کردن با بانداژ کشی:
اگر در حین آموزش کونگ فو مفصل آسیب دید به حالت خوابیده قرار گرفته و مفصل را بالا نگه داشته تا تورم کم شود.
– در آسیب دیدگی های بیشتر احتیاج به جراحی بوده. اگر دچار پارگی رباطی شده باشد.
– در پیچ خوردگی های شدید حین آموزش کونگ فو از آتل استفاده شود و از باندهای نگه دارنده تا موقعی که تشخیص داده شود که عضو آسیب دیده کاملا ترمیم شده .
– از مسکن های آرامش دهنده و کاهنده درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن و یا ژلوفن با تجویز مصرف کنید.

آموزش کونگ فو
– استفاده از آسپرین موجب افزایش خونریزی شده
– وزنه و وسایل سنگین را برنداشته و تا دو روز حداکثر آموزش کونگ فو را به وقفه بیندازید.
– از فیزیوتراپی برای قدرت مجدد بدن استفاده میشود.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: